Sanna

April 2014

Sanna is 11 jaar. Sanne heeft een gigantische binnenwereld die zo rijk is dat ze daar heel graag vertoeft. Het lijkt lastig contact met haar te krijgen. Op school is ze langzaam maar wel heel zorgvuldig. Haar uitlaatklep is sport, op het sportveld zie je echt een andere Sanna.
Aanleiding om hulp te vragen is de zorg die ouders hebben over de overgang naar het voortgezet onderwijs. Gaat ze het wel redden daar?
Met Sanna hebben we naast het werken met hulpbronnen ook erg gewerkt vanuit het Oplossingsgericht Werken. Wat gaat er goed? En hoe voel je je daar bij? Ook de uitleg hoe leren werkt (het 4-staps leerproces geeft aan dat er fases zijn en het niet in één stap van iets niet kunnen naar iets wel kunnen gaat). Ook met Sanna het stemmingsladdertje gedaan. Dit alles maakt dat het stukken beter met haar gaat. Op school is ze meer aanwezig, minder dromerig en ook thuis en bij voetbal. De switch naar ‘er kunnen dingen veranderen en dat kan ook positief zijn’ ipv ‘zo ben ik gewoon’ was een belangrijke in haar zelfvertrouwen. Wat mooi is om te zien is dat je aan alles in haar lijfje kan zien hoe ze meer aanwezig is en straalt, geniet!